Volvo vnese prostřednictvím herního softwaru do svých vozů fotorealistickou vizualizaci v reálném čase
Společnost Epic Games zastává vůdčí postavení v oblasti vývoje interaktivního zábavního softwaru, přičemž má na svém kontě například celosvětově proslulou online videohru Fortnite. Společnost Epic Games mimoto vyvíjí herní software Unreal Engine, který je v širokém měřítku považován za nejpokročilejší nástroj pro tvorbu 3D grafiky v reálném čase, na základě čehož ho využívají společnosti z různých průmyslových odvětví. Nyní se k nim přidala také automobilka Volvo, která ho chce využít k rozvoji digitálního rozhraní palubních systémů svých vozů a k reprodukci grafiky v reálném čase.
Nové hranice grafiky
Volvo se tak stává první evropskou automobilkou využívající herní software Unreal Engine k vývoji rozhraní člověk–stroj (HMI). Vývoj se bude zpočátku soustředit na informační jednotku řidiče (DIM), na niž navazuje jeden z palubních displejů, který řidiči poskytuje relevantní informace o vozidle a zahrnuje také funkce infotainment systému.
U příští generace vozů Volvo budou zákazníci při interakci s těmito displeji těžit z výhod, které přináší působivá a vysoce kvalitní grafika. Mnohem ostřejší vykreslení, bohatší barvy a zbrusu nové 3D animace představují jen několik prvních kroků, prostřednictvím nichž budou vývojáři automobilky posouvat hranice grafiky.
„Abychom mohli našim zákazníkům nabídnout ten nejlepší možný uživatelský zážitek a současně přispěli k ještě bezpečnější jízdě a větší individualizaci, potřebujeme naše vozy vybavit systémem, který nabízí bohatou, pohlcující a citlivě reagující vizualizaci,“ uvedl Henrik Green, produktový ředitel společnosti Volvo Cars. „A přesně to v našich vozech umožní herní software Unreal Engine, díky němuž bude trávení času ve vozech Volvo ještě příjemnější.“
Díky spojení herního softwaru Unreal Engine s vysoce výkonnou počítačovou platformou Snapdragon Cockpit Platforms třetí generace nastaví příští generace vozů Volvo nový standard nejen v oblasti grafiky, ale také ve výkonu infotainment systému.
Volvo tedy bude ve výsledku nabízet infotainment systém příští generace, který bude dvakrát rychlejší než jeho předchozí varianta, zatímco vytváření a zpracování grafiky v rámci palubního systému bude až desetkrát rychlejší.
Přibudou nové funkce
„Když vozu dodáte interaktivní grafiku s vysokým rozlišením, která běží v reálném čase, otevřou se vám dveře k celé řadě nových možností, jak informovat a bavit celou posádku,“ prohlásil Heiko Wenczel, ředitel společnosti Epic Games pro využití herního softwaru Unreal Engine v rámci automobilových a HMI rozhraní. „Velmi talentované týmy automobilky Volvo Cars pro design a vývoj produktů se chopily příležitosti v podobě herního softwaru Unreal Engine a rozhodly se udělat něco nového, co se navíc bude neustále rozvíjet a rozšiřovat o nové vzrušující funkce.“
Prvním vozem, který se bude moct pochlubit novou grafikou, je nový plně elektrický vlajkový model automobilky Volvo, který bude představen v další části letošního roku. Jedná se o model z nové generace plně elektrických vozů Volvo, jejímž smyslem je podpořit závazek automobilky stát se do roku 2030 výrobcem výhradně čistě elektrických vozidel.
Společnost vidí v herním softwaru Unreal Engine potenciál k pokroku i v dalších technologických oblastech nových vozů Volvo. Z toho důvodu vývojáři zkoumají další možnosti využití této a dalších softwarově řízených technologických platforem, přičemž je vždy na první místo kladena bezpečnost.
Ambicí Volva je vyvinout do poloviny současného desetiletí polovinu palubního softwaru pro své vozy interně, přičemž v rámci této snahy nabírá nové zaměstnance pro vývoj softwaru. Talentovaní programátoři získají po nástupu do společnosti spoustu příležitostí pracovat na vzrušujících a převratných nových palubních aplikacích a platformách.
Zdroj: VCCR