Novinka Aktualizováno 7. 2. 2024

Spolumajitelé Auto Průhonice Karel Stolejda a Martin Veselý: 13 let bok po boku

11 minut čtení Autor: Volvista
Spolumajitelé Auto Průhonice Karel Stolejda a Martin Veselý: 13 let bok po boku

Proč jste se pustili do stavby nového dealerství Auto Průhonice a současně sídla stejnojmenné skupiny na druhé straně dálnice?
KS: Důvodů bylo hned několik. Zavázali jsme se importérovi, a museli jsme tudíž splnit celosvětové standardy společnosti Volvo Cars na podobu interiéru i exteriéru budovy dealerství. Ty byly tak náročné, že by se v původní budově, kde jsme byli v pronájmu, nedaly realizovat. Natož, aby se to vyplatilo.
MV: Navíc nám přestávaly stačit kapacity servisu i parkovacích stání pro skladové i ojeté vozy a limitováni jsme byli také kapacitou rozvodné sítě. Proto bylo logické, že jsme hledali místo, kde bychom postavili novou moderní budovu a kde je zároveň možnost opravdu velké kapacity příkonu elektrické energie. Dnes máme připravené kapacity pro 50 dobíjecích stanic a 18 stanic již u nás funguje.

Jak probíhalo stavební řízení?
KS: Narazili jsme na děravé stavební zákony a sami jsme si ověřili, že ve stavebním řízení jsme daleko za banánovou republikou. Mysleli jsme si, že postavit dealerství na šestém kilometru dálnice bude jednoduché, ale místní ekologický spolek nás vyvedl z míry a stavbu nám kvůli různým posudkům a právním výlohám zdržel o dva roky a zdražil asi o pět procent. Samotné projektování budovy a boj o stavební povolení, kdy proti vám stojí ekoteroristé, kteří vám řeknou, že docílí demoličního výměru, nás stálo hodně nervů, spousty stresu a těžkých časů.
MV: Rozebírat vše detailně by bylo jako vyprávět kovbojku. Jak jsme jeli na stavební úřad, před kterým jsme div nespali, aby nám stavební povolení vydali, a vzápětí přišel soudní výrok o zrušení územního rozhodnutí. Prošli jsme několika soudními řízeními. Bohužel jsme byli napadeni i při samotné kolaudaci. Projekt byl do poslední chvíle nejistý.
KS: A když jsme to všechno překonali… Ve chvíli, kdy jsme to dotáhli a mohli být konečně nadšení, že jsme otevřeli a máme zkolaudováno, přišel covid! Otevřeli jsme do nelehké doby, prožíváme těžké časy, ale přežili jsme je, nevzdáváme se a jedeme dál. A musím říct, že všechny ty nehezké věci kolem stavby i první vlnu covidu jsme přežili díky našim klientům, kteří nás v tom nenechali. A za to jim patří velké poděkování. Teď už se jako společníci budeme jen modlit a doufat, že nepřijdou další krize a budeme schopní stavbu zaplatit. Bankovní úvěr máme na víc než 15 let. Těšíme se, až nám k důchodu přistane poslední splátka.
MV: A poděkování patří i zastoupení Volvo Car Česká republika. Za to, že nám vyšli vstříc a pozdrželi nám termín otevření nového dealerství, který jsme kvůli průtahům nebyli schopni dodržet.

Zastoupení Volvo Car sídlí ve vaší budově v Čestlicích. Jak k tomu došlo?
KS: Import přesídlil do naší nové budovy, protože jsme mu byli schopni postavit na míru nejen kanceláře, ale především školicí servisní centrum, včetně zabudovaných heverů. Učebnu, kde se školí VPS technici z celé republiky. Pro import by bylo složité sehnat objekt či budovat takové středisko na zelené louce, proto nás oslovili, zdali by bylo možné zahrnout takové středisko i jejich kanceláře do našeho projektu. Domluvili jsme se a díky tomu jsme pod jednou střechou.

Ale školicí středisko VPS není jediná novinka celé budovy. Říkáte, že je zaměřena na zákazníky. Co si pod tím máme představit?
KS: Celá dealerství je postavené v moderním konceptu VRE, který jsme se snažili využít naplno. Proto jsme jediným dealerstvím s kompletní barevnou prosklenou fasádou. Jedineční jsme i v tom, že máme dva showroomy nad sebou. V prvním nadzemním podlaží je showroom nových vozů a o patro výše showroom ojetých aut. Bazar je mimo jiné unikátní v tom, že součástí jeho krytého showroomu je ve druhém nadzemním podlaží i venkovní prodejní plocha a ve třetím podlaží, tedy na střeše dealerství, je situována ještě další plocha.
MV: Budova je doslova „obložená“ vozy Volvo, jak skladovými, tak ojetými, a zákazníci díky tomu mají maximální výběr všech modelů, barev i konfigurací. Všechna auta mají nablízku na jednom místě. Co se zákazníků týká, je jedním z unikátů i velkorysá prosklená stěna, díky které vidí na svoje auto při čekání na servis. Ten je se 14 zvedáky, a to i bez lakovny a klempírny, kterou jsme v létě otevřeli jen nedaleko dealerství, drtivě největším servisem Volvo v ČR. Koncept VRE umožňuje zákazníkům nejen vidět do servisu na opravu vozů, což je pro ně zážitek, a navíc se tím otevíráme a jsme transparentní, ale prostor se nabízí i pro naše mechaniky.
Pro servis jsme navíc zvolili netradiční bílou podlahu, která se standardně nepoužívá. Jednak umocňuje pocit čistoty, ale svým způsobem i „nutí“ mechaniky udržovat ji v čistotě. Funguje to. Zákazníci tak vědí, že jejich vůz se opravuje v opravdu čistém prostředí. Nehledě na hezký vizuální zážitek, který se dostane každému, kdo se ocitne v odpočinkové zóně.
KS: Té říkáme living room a i ten jsme se snažili udělat co největší. U něj jsme dokonce postavili reálnou kavárnu, protože si uvědomujeme, že zákazníci, když u nás hodinu čekají na servis, tady tráví svůj čas. Mají proto k dispozici výbornou kávu, profesionální presovač i sympatickou obsluhu a také zasedací místnost, kde můžou nikým nerušeni vést třeba konferenční hovory. Šli jsme až tak daleko, že každé ráno rozpékáme croissanty. A na rozdíl od konkurenčních značek poskytujeme vše zdarma.
MV: U servisu jsou tři myčky, jedna portálová s pěnovými kartáči, šetrnými ke karoserii vozu, a dvě ruční. Samozřejmostí tak je, že zákazník po každém servisu usedá do vozu, který je dokonale vyčištěn, zvenku i zevnitř. Rád bych zmínil i bio zónu, která se line podél naší budovy. Umístili jsme na ní lavičky směrem k veřejné cestě, slouží tak nejen zaměstnancům, ale i kolemjdoucím a pejskařům.
Stěny na bocích budovy jsou z tahokovu a my jsme se rozhodli obohatit koncept Volva výsadbou popínavých rostlin. Doufáme proto, že za pár let se stěny zazelenají, což symbolicky zapadne i do filozofie značky Volvo.

Není tajemstvím, že jste mysleli i na své kolegy – zaměstnance. Co jste přichystali pro ně?
KS: Když jsme dům projektovali, radili jsme se se spoustou odborníků na HR. Jak vytvořit budovu přívětivou pro zaměstnance. Kolegové u nás tráví spoustu času, my to víme, a proto jsme do druhého patra soustředili jejich zázemí, které je běžným zákazníkům skryté. Jeho součástí je velká posilovna a jídelna, kde mají naši zaměstnanci každé ráno připravenou poměrně bohatou snídani. Zdarma. Dále jsou tu velké šatny, posilovna, jež je otevřená 24 hodin denně, a kolegové, ale i kolegyně ji pravidelně využívají před prací i po práci. Vybudovali jsme i místnost, ve které probíhají i školení, ale primárně je to kino pro 30 lidí. A nově plánujeme denní odpočívárnu pro mechaniky, kde budou masážní křesla i fotbálek. Kluci tak budou mít kde spočinout a zrelaxovat se.
Na střeše je terasa, která je součástí zelené střechy. Tu také využívají převážně zaměstnanci, v plánu je ale i využití pro akce se zákazníky.
MV: Ve staré budově jsme byli rozmístění do několika částí. V nové budově jsme proto vytvořili takzvaný uzavřený open space, to znamená částečně prosklené kanceláře, které jsou soustředěné kolem centrálního „náměstí“. Všechny týmy a management jsme tak lokalizovali na jedno patro, blízko sebe. Všichni na sebe vidí, zároveň ale mají dostatek soukromí na práci a mají se i kde setkávat. Poprvé v historii naší firmy jsme soustředili správu a řízení všech našich dealerství na jedno místo.

Jak jste pandemii prožili vy osobně?
MV: Já jsem se díky ní hýbal snad nejvíc za posledních 15 let. Trávil jsem hodně času na kole, na túrách s nejbližšími přáteli i se synem. Na Karlštejnsku a v Brdech.
KS: Já jsem pandemii prodělal pandemií. Měsíc mi nebylo nejlépe a vzbudilo to ve mně velký respekt. Ale jinak jsme ji jako jednatelé trávili v rotaci. Jsme dva, takže to krásně šlo… V té první těžké vlně jsme firmu rozdělili na dva nepotkávající se týmy. Víc času jsem ale trávil na chatě v Jizerkách, kde jsem se věnoval dětem, ženě, jezdil jsem na kole a s kočárkem na procházky. Čas jsme také věnovali přípravě projektu nového dealerství Auto Stodůlky. Už teď začínáme mít další horečné noci, kdy se nám zdá o projektu, stavbě a nástrahách stavebního řízení.
MV: Čeká nás vlastně znovu celý proces. Poslední lockdown jsme využili i k refreshi stávající pobočky Auto Stodůlky, kde byla zbroušena podlaha, celá budova byla vymalována, předělal se nábytek... A máme první pozitivní reakce od zákazníků.

Pohádali jste se někdy?
KS:
Nikdy.
MV: Několikrát.
(smích)