Prodeje automobilky Volvo v dubnu vzrostly o 10 %
V dubnu tvořily elektrifikované modely řady Recharge s plně elektrickou nebo plug-in hybridní pohonnou jednotkou 40 % všech vozů, které automobilka Volvo po celém světě prodala. Plně elektrická vozidla si v tomto případě nárokovala 17% podíl na prodeji. V období od ledna do dubna prodalo Volvo 214 914 vozů, což představuje meziroční zvýšení prodeje o 10 %.
Dařilo se zejména v Evropě a Číně
Na území Evropy se v dubnu prodalo celkem 20 804 vozů. To ve srovnání s předchozím rokem znamená 5% zvýšení. V rámci celkového prodeje v tomto regionu připadl 63% podíl na modely Recharge.
V Číně došlo ve srovnání s loňským dubnem a při prodeji 12 543 vozů ke zvýšení prodeje o 46 %. Prodej modelů řady Recharge zaznamenal 86% nárůst, přičemž měl 10% podíl na celkovém prodeji vozů Volvo v Číně.
V USA během dubna, kdy se prodalo 9 611 vozů, prodej klesl o 4 %. V rámci celkového prodeje v tomto regionu připadl 31% podíl na modely Recharge.
Nejprodávanějším modelem je XC60
V dubnu se stalo nejprodávanějším modelem Volvo XC60, kterého se v tomto období prodalo celkem 16 658 vozů (2022: 14 952), po něm následovalo Volvo XC40 s celkem 13 740 prodanými kusy (2022: 13 876) a Volvo XC90 s celkem 8 179 prodanými jednotkami (2022: 8 208).
Za kompletní rok 2022 dosáhla společnost Volvo Car Group provozního zisku (EBIT) ve výši 22,3 miliardy švédských korun. Tržby v roce 2022 dosáhly 330,1 miliardy švédských korun, přičemž bylo v globálním měřítku prodáno celkem 615 121 vozů.
Zdroj: VCCR